У Чернівцях школи та садочки запровадили роздільний збір сміття: як це працює
У Чернівцях школи та садочки запровадили роздільний збір сміття: як це працює
Швидкі новини
У Чернівцях школи та садочки запровадили роздільний збір сміття: як це працює
У Чернівцях школи та садочки запровадили роздільний збір сміття, аби діти вже змалечку вчилися бути свідомими.
Про це пише С4.
У 4-му ліцеї від вересня встановили 17 смітників. Їх розмістили на кожному поверсі. За перший тиждень навчання, навіть найменші учні навчилися, як правильно сортувати відходи.
«Ось тут написано – папір і сюди треба викидати щось паперове, ось пластик – це щось пластикове треба викидати», – розповідає учень ліцею №4 Олександр.
Школярі пригадують, що раніше все скидали в спільний смітник та тепер розуміють для чого треба викидати папір окремо від органіки чи пластику.
«Він дуже довго переробляється, сам папір, а органіка – ну вона не довго й не швидко», – каже учень ліцею №4 Олексій.
Зокрема, для школярки Злати сортування сміття це звична справа. Дівчинка робить так вдома й тепер тішиться, що дотримуватися правил можна і в школі.
«В мене ще змалечку вдома було три ящика. Одне для органіки, другий для паперу і третій для пластику. Наприклад, якщо в нас є шкірка від банана, її не можна кидати до пластику, бо там усе зіпсується-попсується, тому треба все кидати у відповідний ящик, щоб усе було прибрано й чистенько». – зазначає учениця ліцею №4 Злата.
У 4-му ліцеї кажуть, що із дітьми на початку навчального року провели бесіди про важливість сортування сміття. Пояснювали як маленьким, так і дорослим.
«Для малечі потрібно більше часу, ми їм навіть показували, водили, вони кидали, брали з класу, наприклад шкірку від яблука або стаканчик і вони самостійно викидали – так практично було. Для старших – це було легше, вони вже самі знають, але з ними все одно проводилась така робота», – розповідає педагог-організатор ліцею №4 Василь Морар.
Батьки ініціативу підтримують. Кажуть, що вдома по можливості також сортують сміття.
«Я за сортування сміття, так як в усій Європі. На жаль, у нас ще не дотримуються, навіть поклали ось ці баки двокольорові, але всі плутають. Я працюю в садочку, так само сортуємо. Я за те, що в школі є для батарейок, не маю куди віддати – даю дитині в школу, прошу викинути. Папір збираємо, банки окремо. Я тільки – за», – каже мати школярки Ірина.
Кількість смітників та їхній зовнішній вигляд кожний навчальний заклад визначає самостійно з розрахунку на потреби школи чи садочка.
«Досить зручно те, що ці контейнери вони уніфікованого кольору, якщо дитина звикла в садочку, що зелений колір – це відповідний вид сміття і потім дитина переходить до школи і вона знає, що зелений контейнер для того самого сміття і так дитина звикає і потім у неї немає питань. Вона розуміє, що папір має бути складений до паперу, пластик до пластику, органіка до органіки й тому подібне», – зауважує заступник начальниці Управління освіти Чернівецької міської ради Денис Круглецький.
Впровадили цьогоріч сортування, зокрема, й у позашкільних гуртках. В Управлінні освіти додають – тепер спільно з Департаментом транспорту закликають компанії, що займаються вивозом відходів, робити це роздільно. Аби діти бачили – їхні старання не даремні.
Читайте також:
просто заповніть всі поля нижче і ми зв’яжемось з вами