Є моменти, коли працюєш просто безкоштовно: як функціонує релокований зоомагазин зі Словʼянська у Чернівцях
Є моменти, коли працюєш просто безкоштовно: як функціонує релокований зоомагазин зі Словʼянська у Чернівцях
Швидкі новини
Є моменти, коли працюєш просто безкоштовно: як функціонує релокований зоомагазин зі Словʼянська у Чернівцях
Зоомагазину «Ситий кіт» 5 років. Він починав свою роботу у Словʼянську, однак з початком повномасштабної війни власники вирішили релокуватися. Для цього Анна Шакалова та її чоловік обрали Чернівецьку область. Та їхні магазини все одно продовжують працювати на Донеччині.
«Якось думали, продуктів дуже багато, а у нас були тварини, і щось таке захотілося зробити. Основні 50% товару це звісно, корм, наповнювачі для гігієни тварин, шампуні, спреї, різні гребінці, іграшки та ласощі», – розповідає Анна Шакалова.
У Словʼянську подружжя мало два магазини в центрі міста, вони продовжують працювати й досі.
«Один магазин, що у центрі міста, у червні 2022- го року, ми його зачинили, бо там були постійні обстріли, а у вересні знову відкрили, а другий ми закрили у вересні 2022-го року і відкрили місяць тому», – додає співвласниця магазину.
Через постійні обстріли та неспокійний стан у Словʼянську, Анна з сімʼєю, у березні 2022 року, переїхала до Чернівців.
«У нас двоє маленьких дітей, і ми шукали просто безпечного місця. Ми зібралися родиною, всі разом, чоловік там залишався, поки що. Ми зібралися, їхали незрозуміло – куди, без нічого, мінімально особисті речі. З нами були я, двоє діток, 5 і 7 рочків, і випадково опинились в Чернівцях, бо ніде не було місць, жодної квартири. Це знайомий знайомого нам відкрив власну квартиру своїх дітей, котрі виїхали в Німеччину – і так нам пощастило зупинитися тут в Чернівцях. Поки ми їхали, чоловік був в Словʼянську, він нікуди не виїжджав, потім через кілька тижнів він приїхав до нас», – розповідає Анна.
У 2014 році співвласниця магазину переживали подібний досвід, разом із сімʼєю теж покидати рідне місто, але тоді виїжджали ненадовго, тому думали, що і цього разу буде так само.
«Тоді ми їхали на місяць і у нас був такий флешбек, ми думали, що ми не надовго, тобто місяць-два, тому ми нічого не починали, бо у Словʼянську працював ще магазин, хотіли якось перечекати це, а потім зрозуміли, що це надовго, тому переїхали в іншу оселю і почали якось щось робити на новому місці», – описує Анна Шакалова.
Анна Шакалова каже, що після переїзду зіткнулись з проблемами, адже постачальники припинили везти товар у магазини у Словʼянську через небезпеку, тому доводилось замовляти товар в Чернівцях та відправляли поштою.
«Близько 9 чи 10 піддонів товару відправляли у Словʼянськ, але з логістикою були проблеми, тому посилка ця кружляла по всій Україні впродовж місяця, \пошта не могла доставити товар до Словʼянська, і коли якраз зачинялись останнє відділеня там, ці 9 чи 10 піддонів повернулися до нас у Чернівці, і ось ми думаємо, що нам далі робити, гроші вкладені, товар є, а місця немає. Ну і поїхали на Калинку», – говорить Анна.
У травні 2022 року почали працювати на Калинівському ринку, функціонували там місяць – та закрили точку, додатково відкрили інтернет-магазин, на якому продовжили працювали наступні кілька місяців.
«У серпні ми знайшли приміщення в «Ашані», на Хотинській, і туди переїхали, там було трошки більше місця, продовжували працювати як інтернет сервіс, і торгівлею у роздріб», – додає підприємиця.
Для магазину зі Слов’янська релоковували дрібний товар.
«Воно приїхало трохи пізніше, і це були корми, його було небагато, приїхала ще одежа та мисочки, бо коли зачинявся магазин, все змістили в один, тому це весь товар, який приїхав, з перевезенням цього товару ніяких проблем не було, але ще багато чого потрібно було докупити, то можна сказати, що все починали з нуля», – розповідає співвласниця магазинів.
У серпні Анна Шакалова з чоловіком відкрили ще один магазин у Чернівцях, та при його адаптації теж мали проблеми.
«У мене була проблема з вивіскою на Івасюка: зробили ми її дуже красивою, патріотичною, але прийшов хлопчик і сказав зняти, адже немає паспорта вивіски, а коли робило мені рекламне агентство, вони не сказали, що має бути паспорт вивіски, тому я їхала у Департамент архітектури в місті Чернівці і погоджувала з ними її. Там сказали, що такого розміру вивіску не можуть погоджувати, тому довелось зняти її», – ділиться пані Анна.
Найбільшими проблемами під час адаптації бізнесу після релокації для зоомагазину була висока орендна плата та велика конкуренція.
«У Чернівцях просто дико висока ставка рієлторів, як з приводу житла, так і оренди, ще через те, що місто велике, то присутня й не мала конкуренція», – додає пані Анна.
Адаптація магазинів після релокації була важкою, попит на товар зберігався повільним довгий час.
«Ми звикли, що великий трафік, як у нас, у нас люди останнє витрачають на товар для тварин. Навіть є бабуся, у якої пенсії три дні лишилося, але вона все одно приходить і купує найякісніший корм. Можливо тут це залежить і від локації, і від війни, адже спала можливість в людей купувати такі товари, але це значно менше ніж те що було у нас», – розповідає Анна Шакалова..
За словами Анни Шакалової, нині проблема низького попиту на товар залишається актуальною.
«Через високу конкуренцію, тих продуктів, яких очікуєш, немає, попит є, але він непостійний, низький, є навіть моменти, коли ти просто працюєш безкоштовно, платиш за оренду, податки. Самостійно я працювала майже пів року, без вихідних, надіючись, що ситуація стане кращою, пізніше, коли змогли взяти продавця, то все одно не добились тих доходів які мали б бути»
У Чернівцях магазини подружжя не планує закривати, поки що продовжуватимуть розвивати їх і тут.
Матеріал підготувала Вікторія Макайда
Читайте також:
просто заповніть всі поля нижче і ми зв’яжемось з вами