У ліцеї №19 на інклюзивній формі навчаються 35 школярів: які для них створили умови
У ліцеї №19 на інклюзивній формі навчаються 35 школярів: які для них створили умови
Швидкі новини
У ліцеї №19 на інклюзивній формі навчаються 35 школярів: які для них створили умови
У Чернівецькому ліцеї №19 ім. Ольги Кобилянської 35 школярів навчаються на інклюзивній формі. З ними працюють підготовлені вчителі та асистенти. Для дітей з особливими освітніми потребами також адаптують навчальну програму та проводять позакласні заняття.
Як в освітньому закладі дотримують необхідних стандартів та забезпечують умови для дітей з особливими освітніми потребами, дізнавалась команда С4.
У ліцеї №19 вчителька Ляля Гавриляк 13 років працює як у звичайній, так і в інклюзивній освіті. Нині у її класі 29 учнів серед них – одна дитина з особливими освітніми потребами.
«Спочатку ми повинні знати рівень підтримки цієї дитини, і відповідно до цього рівня ми підбираємо індивідуальні завдання, які допомагають дитині адаптуватися і бути в колективі. Потрібно мати індивідуальний підхід до всіх дітей, але до цієї – особливий підхід. Вона потребує особливої уваги», – говорить вчителька 1-В класу Чернівецького ліцею №19 ім. Ольги Кобилянської.
На уроках вчительці допомагає асистентка.
«Це мій перший досвід, адже я тільки закінчила педагогічний коледж. У нас було багато видів практики. Нас вчили, як працювати з такими дітьми, тому я не боялась, коли йшла на таку роботу. Моменти складності полягають в емоційному стані. Учневі складно стримувати свої емоції, його треба скеровувати у цьому плані, але все решта добре. Він уміє розмовляти, розказує, що йому потрібно. Ми можемо легко у цьому допомагати», – розповідає Марія Топорівська.
Навчання на інклюзивній формі вимагає особливої уваги, тому вчителі повинні пройти окреме навчання.
Нині ліцей працює за змішаною формою навчання, тому частину уроків з 1 по 10 класи проводять онлайн, що є викликом для інклюзивної освіти.
«Діти, як і в класі сидять з асистентом, так само приходять на онлайн-урок, але асистент окремо в себе вдома. Асистент допомагає дистанційно. Це важче, але очно працювати легше. Дитина працює, як і всі інші», – зазначає вчителька біології Марія Чермак.
Словниковий запас, звукова мова, граматична будова та зв’язне мовлення, порушення письма та читання – цими питаннями займається корекційна педагогиня ліцею Лілія Паращук. З кожною дитиною проводять індивідуальне заняття до 30 хв.
«Динаміка розвитку буває різна, залежно від труднощів дитини. Ми працюємо, обговорюємо з психологом, закріплює вчитель, повторює асистент, повторюють батьки. Коли йде злагоджена робота, тоді динамка розвитку дитини йде краще», – зауважує корекційна педагогиня.
У ліцеї №19 також створили сенсорну кімнату, для фізичних занять, яка розділена на три блоки: сенсорний блок, кабінет соціально-побутового орієнтування і фізичної культури.
У ліцею №19 навчається 1333 дитини, з них 35 – діти з особливими освітніми потребами. Директорка закладу Уляна Легусова каже, що такі учні навчаються за такою ж програмою, що й інші, але адаптованою.
Знімальна група С4 й надалі планує перевіряти навчальні заклади Чернівців на безбар’єрність.
Слідкуйте за нами у Telegram
Читайте також:
просто заповніть всі поля нижче і ми зв’яжемось з вами