У ліцеї №19 на інклюзивній формі навчаються 35 школярів: які для них створили умови

Пошук
UA EN

У ліцеї №19 на інклюзивній формі навчаються 35 школярів: які для них створили умови

Поділись новиною:

У Чернівецькому ліцеї №19 ім. Ольги Кобилянської 35 школярів навчаються на інклюзивній формі. З ними працюють підготовлені вчителі та асистенти. Для дітей з особливими освітніми потребами також адаптують навчальну програму та проводять позакласні заняття.

Як в освітньому закладі дотримують необхідних стандартів та забезпечують умови для дітей з особливими освітніми потребами, дізнавалась команда С4.

У ліцеї №19 вчителька Ляля Гавриляк 13 років працює як у звичайній, так і в інклюзивній освіті. Нині у її класі 29 учнів серед них – одна дитина з особливими освітніми потребами.

«Спочатку ми повинні знати рівень підтримки цієї дитини, і відповідно до цього рівня ми підбираємо індивідуальні завдання, які допомагають дитині адаптуватися  і бути в колективі. Потрібно мати індивідуальний підхід до всіх дітей, але до цієї – особливий підхід. Вона потребує особливої уваги», – говорить вчителька 1-В класу Чернівецького ліцею №19 ім. Ольги Кобилянської.

На уроках вчительці допомагає асистентка. 

«Це мій перший досвід, адже я тільки закінчила педагогічний коледж. У нас було багато видів практики. Нас вчили, як працювати з такими дітьми, тому я не боялась, коли йшла на таку роботу. Моменти складності полягають в емоційному стані. Учневі складно стримувати свої емоції, його треба скеровувати у цьому плані, але все решта добре. Він уміє розмовляти, розказує, що йому потрібно. Ми можемо легко у цьому допомагати», – розповідає Марія Топорівська.

Навчання на інклюзивній формі вимагає особливої уваги, тому вчителі повинні пройти окреме навчання.

Нині ліцей працює за змішаною формою навчання, тому частину уроків з 1 по 10 класи проводять онлайн, що є викликом для інклюзивної освіти.

«Діти, як і в класі сидять з асистентом, так само приходять на онлайн-урок, але асистент окремо в себе вдома. Асистент допомагає дистанційно. Це важче, але очно працювати легше. Дитина працює, як і всі інші», – зазначає вчителька біології Марія Чермак.

Словниковий запас, звукова мова, граматична будова та зв’язне мовлення, порушення письма та читання – цими питаннями займається корекційна педагогиня ліцею Лілія Паращук. З кожною дитиною проводять індивідуальне заняття до 30 хв. 

«Динаміка розвитку буває різна, залежно від труднощів дитини. Ми працюємо, обговорюємо з психологом, закріплює вчитель, повторює асистент, повторюють батьки. Коли йде злагоджена робота, тоді динамка розвитку дитини йде краще», – зауважує корекційна педагогиня.

У ліцеї №19 також створили сенсорну кімнату, для фізичних занять, яка розділена на три блоки: сенсорний блок, кабінет соціально-побутового орієнтування і фізичної культури.

У ліцею №19 навчається 1333 дитини, з них 35 – діти з особливими освітніми потребами. Директорка закладу Уляна Легусова каже, що такі учні навчаються за такою ж програмою, що й інші, але адаптованою.

Знімальна група С4 й надалі планує перевіряти навчальні заклади Чернівців на безбар’єрність.

Слідкуйте за нами у Telegram

Читайте також:

Стало відомо, яким поїздом найчастіше користуються пасажири із Чернівців
Найбільше пасажирів з Чернівців подорожувало у напрямку Києва поїздом №007/008. До столиці й назад протягом року їздило 277,8 тис. людей. Про це у відповідь на запит медіахолдингу С4 повідомили в ...
Уранці 25 грудня над Буковиною знищили ворожу ракету
Уранці 25 грудня під час масованої ракетної атаки росіян над Чернівецькою областю сили ППО знищили ворожу ракету. Про це пише С4 із посиланням на начальника Чернівецької ОВА Руслана Запаранюка. ...
Війна
25.12
09:56
Зараз грає:

Замовлення реклами

просто заповніть всі поля нижче і ми зв’яжемось з вами

Заявку успішно надіслано