Чи має велокультура ознаки життя у Чернівцях?

Пошук
UA EN

Чи має велокультура ознаки життя у Чернівцях?

Поділись новиною:

Велоадаптація у Чернівцях триває вже багато років. Чого не вистачає та які перспективи розвитку?

Одним з найбільш шкідливих для навколишнього середовища факторів є автомобільний транспорт: вихлопні гази вносять до половини від загального вкладу людської діяльності в руйнування клімату. Велосипед є безпечним, екологічним та економічно ефективним видом транспорту. Цей вид транспорту не випускає шкідливих вихлопів, газів. Він абсолютно безпечний як для дітей, так і для дорослих. Втім, навіть враховуючи всі переваги та неабияке бажання чернівчан пересуватись містом на велосипеді, в нинішніх умовах це малореально.

Втім, не дивлячись, на складнощі з велодоріжками, у Чернівцях утворили новий підрозділ поліції – велопатруль. Він забезпечуватиме порядок у місцях найбільшого скупчення людей, зонах відпочинку, зокрема в парках, скверах, у центральній частині міста та місцях, куди швидко на автомобілі не дістатися. Крім того, за потреби велопатрульні обслуговуватимуть виклики, що надходять на лінію 102. Втім, питання, де та як їздитимуть працівники нового підрозділу залишається відкритим. За словами Олега Йосипіва – начальника управління патрульної поліції Чернівців, велодоріжок та велопростору в Чернівцях дійсно недостатньо, проте працівникам поліції виконувати обов’язки це не завадить.

Та чи готові мешканці та гості міста на ті ж подвиги питання риторичне.

«Доріжки потрібні. Це повага до велосипедистів, як мінімум. Світова практика доводить, що велорух потрібний і корисний місту. Щороку збільшується кількість людей, які переходять на велосипед, незважаючи на умови. Адже проблема не лише в доріжках, у місті мало стоянок, ями на дорогах, відсутність освітлення на дорозі та у дворах, лежачі поліцейські, які не відповідають нормативам і т.д», ділиться своєю думкою велосипедист Дмитро Міцевич.

І хоч стан велодоріжок у Чернівцях залишає бажати кращого, втім важливішою проблемою є їх наявність. Епопея велоадаптації Чернівців триває вже багато років, проте безрезультатно. Ще у 2019 році місто презентувало 15 кілометрів велодоріжок, місце знаходження яких досі лишається невідомим. Все, що дійсно можна побачити у Чернівцях – уривки гарно укладеної плитки на деяких пішохідних переходах та примітивний трафарет на нерівному асфальтному укритті. У той час, коли вся Україна зіткнулась із паливною кризою, було б розумно, якби міська влада мирних Чернівців активно взялась за популяризацію велогалузі. Сотні, а то й тисячі жителів міста щодня користуються велосипедами, проте належних умов та інфраструктури для них не створено.

«Загалом у Чернівцях їздити на велосипеді не дуже безпечно, але, на мою думку, можливо. Питання безпеки для кожного індивідуальне, і я ніколи не повірю в те, що не можливо потрапити під колеса авто рухаючись велодоріжкою. Це завжди лотерея. Найбезпечніші вулиці – без ям та непофарбованих лежачих поліцейських. Додаткова безпека – парканчики які унеможливлюють “перебігання” вулиць пішоходами», розповідає Максим Лукінюк, велосипедист.

Намагання зробити бодай щось для велосипедистів у Чернівцях фактично тільки поповнюють чиюсь кишеню, а до результату не призводять. До прикладу, у проєкті 2019 року «Через сталий транспорт до чистого довкілля», що представив веломаршрути, повністю ігнорують потреби велосипедистів. Згідно ПДР, велосипедист на пішохідних переходах повинен зійти з велосипеда. У проєкті цей момент ігнорується – на маршруті від Соборної площі до вул. Садової налічується 9 переходів, а це майже кожних 100м. Крім того, маршрути на тротуарах, обмежені лише трафаретами, створюють проблеми не лише велосипедистам, а й пішоходам.

Втім, відсутність велопростору у Чернівцях — не єдина проблема. Велосипедисти, зі свого боку, продовжують активно порушувати правила дорожнього руху та спричиняють серйозні ДТП: зокрема, велосипедисті дуже часто перетинають дорогу разом з пішоходами на зелено світло, втім, їдучи на велосипеді. А також прихильники екологічного транспорту полюбляють їзду вулицею Кобилянською, яка є пішохідною. Крім того, існують чітко окреслені вимоги до людей, які керують велосипедом. До прикладу, за правилами дорожнього руху України розділом 6 велосипедисту забороняється керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості – з вимкненим ліхтарем (фарою) чи без світлоповертачів, проте, щоб наштовхнутись на раптового водія сталого транспорту в темну пору доби зусиль докладати не доведеться.

Тож бачимо, проблем ще багато й велопозитивними Чернівці можуть стати лише за умов дотримання обіцянок та правил як влади, так і велосипедистів.

Авторка: Софія Мелешко.

Читайте також:

Поліція Чернівців підбила підсумки роботи велопатруля за перший тиждень
4 серпня у Чернівцях запрацював велопатруль. Презентацію провали на Центральній площі міста. Відтак щодня у Чернівцях працюють 5 екіпажів по 2 працівників, пише «С4». Дивіться наші новини на Yo...
Сортування сміття: Чернівецька міська рада роз'яснила принцип «двох контейнерів»
Наразі у Чернівцях, як і в Україні загалом, переробляють до 4% всіх відходів. А решта… Решта переїжджає на сміттєзвалища та краде у нас щонайменше простір, а щонайбільше – здоров’я. Про це повідомляє...
Зараз грає:

Замовлення реклами

просто заповніть всі поля нижче і ми зв’яжемось з вами

Заявку успішно надіслано