У Чернівцях обговорили реформу профільної школи та особливості її впровадження на Буковині (фото)
У Чернівцях обговорили реформу профільної школи та особливості її впровадження на Буковині (фото)
Швидкі новини
У Чернівцях обговорили реформу профільної школи та особливості її впровадження на Буковині (фото)
У Чернівцях відбулися громадські обговорення реформи старшої профільної школи, яку планують впровадити вже у 2027 році.
Суть нововведень і змін, переваги та підводні камені реформи – з’ясовувала знімальна група С4.
Заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова відвідала Чернівці, аби розповісти про реформу старшої школи, яка є частиною комплексного оновлення загальної середньої освіти за концепцією «Нова українська школа», яка була започаткована у 2017 році.
«Суть старшою профільної школи полягає у профілізації і в тому, що дитина у 10-12 класах вже вчиться відповідно до того профілю, який вона обрала. Це свобода вибору і подальшої траєкторії. Ці предмети учень обирає як з-поміж тих, які включені в його профіль, так і з-поміж тих, які йому просто цікаво вивчати. Головна мета старшої профільної школи у двох спрямуваннях, як академічному, так і професійному, – це якісна підготовка учнівства до своєї подальшої дорослої траєкторії», – зауважила Кузьмичова.
Навчання 10-класників у профільній школі планують розпочати з 1 вересня 2027 року, утім вже цьогоріч стартує пілотування реформи по всій Україні. Для цього торік обрали 30 ліцеїв-амбасадорів, серед яких і Чернівецький обласний багатопрофільний ліцей для обдарованих дітей. У навчальному закладі вже обрали профілі, мають потужну матеріально-технічну базу, пансіон, де учні зможуть і проживати, і навчатись.
«Це дуже важливо у руслі нашої реформи, адже, наприклад, діти з гірських територій, які оберуть профіль, який має змогу надати багатопрофільний ліцей, зможуть перебувати і проживати в закладі п’ять днів, а далі вже будуть їхати додому. В ідеалі кожна територіальна громада має рухатися до такого оснащення, до такої матеріально-технічної бази як в багатопрофільному ліцеї для обдарованих дітей», – сказала начальниця департаменту освіти Чернівецької обласної військової адміністрації Оксана Сакрієр.
Окрім значних переваг у впровадженні реформи старшої школи, є і певні проблеми.
«Основний підводний камінь – це формування спроможної мережі, тобто створення великих академічних ліцеїв з великою кількістю учнів. Тут дуже багато очевидних причин, які ускладнюють їх створення. Насамперед це демографія. Вона не на нашій стороні. В Україні і без війни очікується велике падіння кількості дітей», – зазначила менеджерка Проєкту DECIDE, заступниця голови ГО DOCCU Валентина Полторак.
Ще однією проблемою є нерозуміння педагогів що таке «Нова українська школа».
«Не секретом є те, що 5 і 6 клас у реформі “Нової української школи”, не побоюсь цього слова, був провальним. Це з того погляду, що вчителі не навчались, з ними не працювали над інструментами, ідеями, логікою, змінами, які несе в собі реформа базової освіти й в цілому Нової української школи», – розповіла Надія Кузьмичова.
Тестування реформи в Україні розпочнеться уже у вересні 2025 року. До запуску старшої профільної школи планують підготувати базу педагогів, з якими вже діляться досвідом іноземні колеги, а також оснастити матеріально-технічні бази всім необхідним та забезпечити довезення учнів до ліцеїв.
«В усіх розвинутих країнах, на які ми орієнтуємось, такі реформи здійснили багато років тому. Це також були болючі й довгі реформи, але вони здійснені і якість освіти від цього значно покращилася», – додала Валентина Полторак.
Фото: Михайло Крилюк.
Слідкуйте за нами у Telegram
Читайте також:
просто заповніть всі поля нижче і ми зв’яжемось з вами